lauantai 12. huhtikuuta 2014

Verot

Mun pitäis ansaita joku vuoden bloggaaja titteli, niin ahkerasti oon taas jaksanu kirjottaa.. Ei johdu siitä, etteikö mitään ois tapahtunu, vaan oon vaan koko ajan ollu menossa, eikä oo ollu aikaa kirjottaa. Torstaista en ees muista mitä tein, joten ei varmaan ollu tärkeetä, mutta siis eilen oli ihan mahtava päivä. Ei mitään erityistä, mut tiiättekö kun on sellasii päiviä, et hymyilyttää vaan koko ajan.

Aamutöiden jälkeen menin Randylle ja hengattiin vaan doing nothing.. Kun olin tonne lähössä ja jo ulos ovesta, niin hostdad huikkaa että hei muuten voit pitää tän ja huomisen vapaana. BILEET! Toki ois kiva tietää nää vapaat aina aikasemmin, mut kyl ne tolleen extemporeinakin on ihan mukavia. Alkuillasta menin sit treeneihin, ja oli ehkä parhaat treenit ikinä. Kaikki vaan suju tosi helposti, tein ihan siitä vaan juttuja, joissa en ollu koskaan ennen onnistunu, ja vanhat mutta vielä haastavat jutut tuntu ihan lällyiltä. En tiiä mistä johtu, mutta huipputreenit oli. Ihanaa kun kova työ tuottaa tulosta ja musta oltiin tosi ylpeitä. Jäätin tunnin jälkeen hengaamaan hetkeks tonne salille D:n ja kahen jätkän kanssa, jotka treenas tanssiesitystä, jolla ne kysyy niiden tyttöjä high school prom dateiks :DD Super ihania!! Kuka tekee Suomessa tollasta?! Toinen oli vähän parempi tanssija ja se opetti sitä toista, ja sit ne yllättää tolla niitten datet. JENKIT<3

Hengattiin hetki D:n kanssa ja heitin sen kotiin. Kello oli vähän yli yheksän, tulin ite kotiin, kävin suihkussa ja laitoin itteni kuntoon 10 minuutissa, kun sit Randy tuli hakee mut vielä ulos syömään. Täs vaiheessa olin jotenki niin onneni kukkuloilla (sanavalinta, jota en koskaan uskonut käyttäväni..), oli ollu huippupäivä ja ihan älyttömän hyvät treenit ja nyt vielä pääsin ulos syömään ihan loistavassa seurassa. Käytiin Hurricanessa, jossa söin tosi hyviä chicken sliderseja. Tää on kans joku jenkkijuttu, kaikista ravintoloista saa burgereja myös tollasi pikkuburgereida "sliderseina", tosi tarpeetonta mut onhan noi nyt aika sulosia!



No tänään sitten oli mun toinen vapaapäivä. Tarkotus oli herää aikasin, mutta hupsista, kai keskipäiväkin on ihan jees. Oli ihana ilma, joten vedin biksut päälle ja lähin ajaa rannalle. Oikeestaan tänne on luvattu seuraavaks kymmeneks päiväks sadetta (?!?!?), joten aattelin nyt ottaa tästä auringosta kaiken irti. Ajoin rannalle, hain smoothien matkalla ja parkkeerasin hiekalle seuraavaks neljäks tunniks. Vesi oli iihanan lämmintä ja kaikin puolin ihanaa. Täällä musta on kyllä tullu sellanen rantaeläin, voisin ihan hyvin elää tuolla..



Sain mä tänään jotain aikaseksin, mun veroilmotuksen!! Suomessahan tää on helppoa, kun tulee vaan kirje, mikä täytyy allekirjottaa, mutta täällä täytyy file taxes ihan itse. Tai on täällä paljon firmoja, jotka tekee sen sun puolesta, mutta se taas maksaa. Mun taxes on vielä tosi yksinkertaset, mutta hostdad kerto että niillä on sellanen 25 sivuu papereita täytettävänä. Kyllä mullaki meni mun kahteen sivuun ihan hyvä tovi, mutta nyt ne on täytetty ja valmiina postiin.

Tää koko verojuttu oli sellanen, mistä en ainakaan ite ollu kuullu ennen tänne tuloa, et miten se aupaireilla menee - tehääks me jotain Suomen verokortilla vai onks tää verotonta tuloa vai mitä. Mutta siis, veroja tästäkin pitää maksaa. Kuitenkin, ekat 3900$ on verotonta, ja mulla kävi hyvä tuuri sinänsä, että jäin viime vuoden tuloilta just ton alle. Jos olisin tullu kaks viikkoo aikasemmin, olisin joutunu maksaa veroja. Eli, jos alotat sun aupairvuoden elokuun loppupuolella, sun tulot jakaantuu aika tasasesti kahelle vuodelle (ja kuulemani mukaan kukaan aupair ei täytä sen tulevan vuoden verojuttuja enään), saat loppupeleissä enemmän palkkaa!! Esimerkiks jos olisin tullu tammikuussa, joutuisin maksaa 588$ veroja, mikä on aupairin palkasta aika tosi paljon. En nyt tiedä oliko tässä mitään järkeä kenellekkään, hyvä jos joku tuleva aupair ymmärs mitä tarkotin..




ps. Superisti onnea ihanille uusille discotanssin suomenmestarikavereille!! Tänään oli taas yhet kisat, joissa parhaat voitti ja kulta tuli niin sanotusti kotiin :) Kyllä on ikävä lavalle byyyyy :'(

Ja tanssista puheenollen, tsekatkaapas Anna Abreun uus rata-tata -video, jossa tanssii ihan mun parhaitten kavereitten lisäks taustalla myös mun junnuja!! Huippubiisi, huipputanssijat ja huippuvideo!

3 kommenttia:

  1. Whooo mä meen 11.8 Training schoolille, eli vero-ongelmia ei oo ;)

    VastaaPoista
  2. Mä stressasin tosta vero jutusta niin paljon, kun mistään en löytänyt järkevää infoa, mutta ei mun nyt sitten tartte maksaakaan mitään, joten jeii! Kolme viikkoaa!! :D

    VastaaPoista
  3. Jep, mäki tajusin vasta nyt, että oli aika kannattavaa tulla loppuvuodesta! Ja jeeee kolme viikkoo, oon niiiiiin loman tarpeessa.. :D

    VastaaPoista